Bas Jansen
Sinds 2008 heb ik bij de Saxion Hospitality Business School ervaren hoe inspirerend het is om samen met mijn studenten de toerisme branche steeds een beetje beter te begrijpen. De veelzijdigheid en de continue ontwikkelingen door nieuwe concepten, veranderende verdienmodellen en consumentengedrag maakt dat in deze industrie stilstand echt achteruitgang is. Om gasten te blijven binden en boeien is het noodzakelijk om innovatievermogen en 'ondernemendheid' te ontwikkelen. Het aanpassingsvermogen van organisaties en de mate waarin de gast centraal staat in de dienstverlening zijn daarbij cruciaal.
In 10 jaar tijd heb ik mijzelf door middel van diverse projecten (o.a. voor NH, Burgers' Zoo & Het Nederlands Openluchtmuseum) en conferentiebezoeken kunnen vormen tot expert op het gebied van Service Design binnen de toeristische en recreatieve context. Met deze ervaring en expertise op zak ben ik er klaar voor om mijn kennis en kunde met je te delen door in de praktijk te werken met professionals en ondernemers. Mijn persoonlijke kracht is het kunnen inspelen op specifieke vraagstukken, sterk analytisch vermogen en visie-vorming. Inhoudelijk rijkt mijn kennis van ondernemerschap, onderzoek tot het ontwerpen van gastgerichte service innovaties op basis van mijn studies in Tourism Management (Bc.) en Bedrijfskunde (Msc.).
Met Design4Purpose leg ik de verbinding tussen mijn expertise en ervaring in Service Design Thinking en Business Model Innovatie om te komen tot meervoudige waarde. Met deze stap wil ik organisaties in de toeristische- en recreatieve branche ondersteunen om een positieve impact op hun (natuurlijke en sociale) omgeving centraal te stellen en zo commercieel succes te boeken. Zo lever ik een bijdrage aan de betekenisvolle ontwikkeling van de hospitality branche.